3 lényeges különbség a lakberendezés és a Home Staging között!

MARSALA Home Staging lakáseladóknak
3 indok, amiért megéri felkészíteni a lakást eladás előtt!
2017-06-16
MARSALA Home Staging lakáseladóknak
Blogsorozat 1.rész: Hogyan készítsük fel nappalinkat az eladásra, ha benne lakunk?
2017-07-03

Nappali styling


3 lényeges különbség a lakberendezés és a Home Staging között!

 

Azt gondolom, hogy elsőre sokan egyenlőségjelet húznak a lakberendezés és a home staging közé….azonban ez távolról sincs így! Nézzük a részleteket…

 

1. Másnak szól a lakberendezés mint a Home Staging!

Röviden megfogalmazva:  a lakberendezés az Egyénnek, a Home Staging a Tömegnek szól…

A lakberendezés során az Egyén ízlésvilága öntődik formába, azaz egyedi igények szerint történik a lakás berendezésének a kialakítása, ezzel szemben a Home Staging a lakást kereső Tömeg igényét elégíti ki, olyan harmonikus és vonzó otthont mutatva be, amely a Nagy Többségnek tetszik!

A home staging annak a művészete, hogy egy eladó lakás miként tudja minél több embernek megmutatni az adottságait, előnyeit és tereit úgy, hogy minél több ember lássa meg benne a lehetőségeket és tudja ott elképzelni a saját leendő életét!

 

2. Más a célja a lakberendezésnek mint a Home stagingnek!

A lakásunk berendezése a mi örömünkre, a mi elképzeléseink, ízlésünk és stílusunk szerint történik. Ha úgy tetszik, színes falakat festünk, ha az a vágyunk, akkor pl. egzotikus hangulattal vesszük körbe magunkat.

 

A Home Staginggel ezzel szemben azt szeretnénk elérni, hogy az eladó lakás minél több potenciális vevő elképzelésének megfeleljen! Olyan stílust alakítunk ki, amely 10-ből 9 embernek tetszik, ami a közízlésnek megfelel.  Olyan szín-és hangulatvilág, ahol a nagy többség kényelmesen érzi magát, mert el tudja képzelni a saját majdani életét.

 

3. A Vevők pszichológiája és ami mögötte van

 

Míg a lakberendezés arról szól, hogy az egyéni ízlést öntse formába, addig a Home Staging lényege a Vevő bizalmának a megnyerése, aki valószínűleg élete egyik legnagyobb (ha nem a  legnagyobb) befektetésébe ott.

 

A felkészített lakáson látszik, hogy előző tulajdonosa jó gazda módjára vigyázott rá és a lehető legjobb állapotban adja át új tulajdonosának. A Vevőnek ezért már nem kell utómunkával, felújítással foglalkoznia, hanem egy kész, azonnal költözhető állapotú lakást kap a pénzéért.

 

Nem vonják el a figyelmét az eladó családi emlékei, személyes tárgyai, mert azokat a Home Staging elvei szerint elpakoljuk, nem mutatjuk.  A Vevőnek ugyanis tudat alatt feszültséget okoz és kényelmetlen, hogy elszakít valakit a kedvenc helyétől, tárgyaitól. Ha azonban ezeket nem látja, akkor a figyelme a lakás pozitívumaira és jó adottságaira fókuszál.

 

Ezek kiemelésével, előtérbe helyezésével elősegítjük az érzelmi döntések meghozatalát. A Vevő praktikusan keres, de érzelmeket vásárol! Első benyomása alapján dönti el, hogy megvásárolja-e az ingatlant. Beleszeret és mindenképpen meg akarja magának szerezni. Beindul egy félelmi reakció, hogy lemarad róla, így minél gyorsabban dönteni akar.

 

De az érzelmi döntést utólag racionális indokokkal meg kell erősítenie, itt jönnek be a lakás műszaki paraméterei, ára, költözhetősége. A Vevő vágyik a megerősítésre, hogy jó döntést hozott, ezzel alátámaszthatja érzelmi döntését. A tudatosan eladásra felkészített lakás korábbi elégedett vevői a lehető legjobb referenciák a jó döntés alátámasztására!


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

kettő + 4 =