Blogsorozat 1.rész: Hogyan készítsük fel nappalinkat az eladásra, ha benne lakunk?

3 lényeges különbség a lakberendezés és a Home Staging között!
2017-06-22
MARSALA Home Staging lakáseladóknak
Blogsorozat 2.rész: Hogyan készítsük fel hálószobánkat az eladásra, ha benne lakunk?
2017-07-04
MARSALA Home Staging lakáseladóknak

Nappali


5 részes blogsorozatunk első részében bemutatjuk a nappali-étkező felkészítését, ha benne lakunk

 

A home staging szemlélete Amerikából indult és terjed Nyugat-Európán át most már Magyarországon is. Az a lényege, hogy a lakás eladója meghirdetés előtt a saját megszokott mindennapi élete helyett egy vendégváró, kívánatos, a lakás előnyös adottságait kiemelő ingatlant mutat be a vevőjének.

A vevő mit szeretne?

Lakást venni.
Látni a lakás valódi méreteit.
Elképzelni, hogy fog itt élni.
Elképzelni, hogy fogja berendezni.
Nagyon egyértelmű és jogos elvárások ezek – de hogy tudja elképzelni, ha nem látja? Nem látja, mert többnyire az eladó életét látja, nem a lakást!!!

Magyarországon az ingatlanpiaci adás-vételek nagy százalékára az a jellemző, hogy az eladó még lakja a lakást meghirdetéskor. A home staging feladata tehát a lakott ingatlant az élhetőség keretein belül úgy kialakítani, hogy a vevő érkezése előtt már csak a napi használatban lévő dolgokat kelljen elpakolni, azaz rövid idő alatt egy bemutatható lakást lehessen teremteni.

A nappali-étkező a lakás központi, általában legnagyobb helyisége, az a tér, ahol talán a legfontosabb bemutatni a funkcionális elrendezést, az ülőgarnitúra helyét, az étkező helyét, hogy fér el a baráti vagy rokoni társaság egy összejövetelkor és mekkora a belakható tér.

Az eladásra kínált ingatlannál meg kell mutatni a terek valódi méreteit és ha egy nappali viszonylag nagy méretű, használjuk ki ezt a előnyt! Láttassuk meg a valódi méreteit!

A bútorok

Csak annyi bútort hagyjunk elől, amennyi feltétlenül szükséges és ha kell, rendezzük át őket, szellősen és arányosan elhelyezve a térben, optikailag tágítva és nagyobbnak mutatva a teret.  Ebben az esetben az ülőgarnitúra, a polc és az étkező áthelyezésével kinyitottuk a teret, kitágítottuk a beszélgetések színterének helyét, ezzel tágasabbnak láttatjuk a helyiséget.
Ha vannak még szükséges, de a lakásbemutatáshoz „felesleges” bútorok, azokat helyezzük el barátoknál, rokonoknál, garázsban stb. átmeneti megoldásként. Ha pedig nem lesz rájuk szükség, akkor adjuk el vagy ajándékozzuk el olyanoknak, akik hálásak lennének érte…
Ötlet: Ha rászorulóknak ajánljuk fel a nekünk már nem szükséges berendezési tárgyakat, ők hálásak lesznek érte, mi pedig jól érezzük magunkat attól, hogy segíthettünk…

A színek

A terek növelésének másik, mindenki által ismert eszköze a világos színek használata a falakon, bútorokon. Törekedjünk arra, hogy a lakásban semleges színeket használjunk, mert ez tetszik a többségnek! A home staginggel ugyanis azt akarjuk elérni, hogy minél több potenciális embernek tetsszen, a közízlésnek megfeleljen. Ebből a semleges, natúr keretből aztán a vevő majd kialakítja a saját színvilágát, de egy natúr kiinduló alapból jobban elindul a fantáziája a saját elképzelései megvalósítása felé.
A natúr, semleges színekhez használjunk egy-egy feltűnő kiegészítő színt, ami közel áll hozzánk és kiemeli, feldobja a hangulatot, illetve figyelemfelkeltő színfolt a képeken! Ez fontos tényező lesz a lakásfotókon, hiszen azt szeretnénk majd elérni, hogy a vevő rögtön felfigyeljen az ingatlanra …Ez esetben például a fehér falakon és bútorokon kívül a lila szín, a házigazda kedvence jelenik meg a helyiségekben és vonul át a nappaliból a másik helyiségbe.

A nappaliban kialakított étkező hangulata, színvilága  is illeszkedjék a nappalihoz, lehetőleg funkciója szerint minél közelebb a konyhához és a megfelelő helyet meghagyva a kényelmes körbejáráshoz.

A hangulatok

Alakítsunk ki hangulatokat a lakásban! Ha vevőnek az étkezőben kellemes „vendégváró” élményben van része, akkor jól fogja magát érezni ebben a környezetben és ez pszichésen elősegíti, hogy könnyebben el tudja képzelni az életét a lakásban…egy terített asztal hangulatot teremt;  még ha nem is tudunk mindig „vacsorához teríteni”, érdemes  figyelmet fordítani a terítékre … Ha másra nincs időnk a vevő érkezése előtt, egy kis délutáni kávézáshoz előkészített asztal is vonzó lesz számára… hát még ha meg is kínáljuk őt egy kávéval! Nekünk nem kerül sokba, a vevőnek azonban nagyot nyom a latba…

A vevő látogatása

Ha vevő jelentkezik be, mindig kérjünk minimum egy órát a látogatás előtt, de inkább kettőt! Ennyi idő bőven elegendő egy gyors rendrakásra, az étkezőasztal megterítésére, egy alapos átszellőztetésre és egy kávéfőzésre…Rengeteget számít az eladáskor! 🙂

 

 


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

nyolc + 2 =