Így adták el 27 nap alatt a piaci ár felett hirdetett üres lakást 3D látványtervekkel!

Így dobd fel az erkélyed és a kerted, ha eladó az ingatlanod!
2019-04-01
“Nyár van, nyááááááár! Röpke lepke száll virágra….” – Hogyan tettünk inspirálóvá egy közösségi teret?
2019-05-06

Így adták el 27 nap alatt a piaci ár felett hirdetett üres lakást 3D látványtervekkel!

 

*** Esettanulmány ***

 

2019 márciusában, egyik vidéki nagyvárosunk kedvelt lakótelepének frissen felújított lakásában vagyunk. A lakás tiszta, friss festék illata terjeng, ám mégis hiányzik valami…kopáran, üresen, ezért  élettelenül várja új lakóját. Mit lehet ilyenkor tenni?

Tulajdonosa – kedves Megbízóm – tudta, hogy ebben az állapotban kicsi az esélye a gyors eladásnak, ezért felkért, hogy készítsek 3D látványterveket a helyiségekről, amivel majd felkelti a vevők érdeklődését. Remélte, hogy vevője majd beleszeret a látványba, így gyorsan elkel az ingatlan…

 

Honnan lehet tudni, ki lesz a lakás vevője? Lehet tudni egyáltalán?

 

A tulajdonostól megkaptam a lakás címét, fotóit és alaprajzát. Mivel nem budapesti az ingatlan, és nincs aktuális ismeretem a környékről, ezért az interneten megnéztem a pontos helyet, a szűkebb környezetét és tudakolóztam a mostani állapotokról, a környéken lakókról és az infrastruktúráról.

Első lépés ugyanis feltérképezni a célcsoportot, azaz a lehetséges vevőket.

Ehhez a meglévő adottságokból indulunk ki.

A másfél szobás lakás jellemzője és sajátossága, hogy játszótérrel közbeölelt panel lakótelepen van, nagyon jó ellátottság és közlekedés emellett, illetve az átalakítását követően egy hatalmas (18 m2) konyha-étkezőt hoztak létre.

Ebből következően az egyik lehetséges célcsoport azok az egygyermekes párok, akiknek fontos a családi együttlét, a főzés és étkezés, valamint a közös játék és tanulás. Erre tökéletesen alkalmas a konyha-étkező, illetve adott egy kicsi (7m2) félszoba a gyermeknek. Ez esetben a nappaliban kell megoldani a szeparált szülői hálót, ami egy kis leleménnyel ki is vitelezhető (nem erőszakoljuk rájuk a kanapéágy ki/behúzogatását minden reggel és este…)

Másik megoldás a fiatal, dolgozó, de még gyermek nélküli, ugyanakkor nagy baráti társasággal rendelkező párok, akik imádják a nagy teret a közös pizza-és kártyapartikhoz, akikhez jó feljönni és eltölteni az estét egy kellemes beszélgetéssel, esetleg borozással…

 

Egyeztetések a megbízóval

 

Az első elképzeléseket egyeztettem a tulajdonossal. Ő azon a véleményen volt, hogy a fiatalos, két fő részére készült terveket valósítsuk meg, így a nappaliba nem kell hálóhelyet tenni. A nappali ezáltal nagyobb, szellősebb lesz, a félszobába pedig tökéletesen beleilleszkedik az intim hálóhely.

 

 

Fontos a 3D látványtervek valósághűsége

 

Az alaprajzot készítettem el először. Kimértem a méreteket, hogy a valós méretű bútorok úgy férjenek el, mint a valóságban. Ez nagyon fontos szempont, hiszen a vevők így látják maguk előtt, így inspirálódnak a majdani lehetséges berendezésről.

Az alaprajz után következtek a bútorok, amikor már lehet látni lehetett, mekkora hely áll rendelkezésre és mi hogyan fér el a helyiségben. A burkolatotok, falak és – ha már vannak – a beépített elemek is a valóságosnak leginkább megfelelően készültek el a látványtervekben.

Az uralkodó színeket is meghatároztam a célcsoport igényeinek és az aktuális trendeknek, divatirányzatoknak megfelelően, majd ezután következtek a fények, a dekorációk és a kiegészítők, amik életet vittek az összképbe.

 

 

A nappali kétféle kivitelben

A nappali hálórész nélkül, tágasabban

Itt a nappalit egy szellős könyvespolccal választottam el a hálótól

 

 

 

 

 

 

 

 

A félszoba lehet gyerekszoba és háló is

A félszoba gyerekszobaként….

…vagy ugyanaz hálóként…

 

 

A konyha a társasági események színtere

A konyha az ablak felől nézve

És az ablak felé…

Ilyen az első benyomás a bejárati ajtón belépve

Az a bizonyos első benyomás a bejárati ajtóból nézve

 

 

 

Mi kell még a sikeres hirdetéshez a figyelemfelkeltő látványterveken kívül?

 

A jó szöveg és az alaprajz.

Kedves Megbízóm felkért a hirdetési szöveg megírására és a méretezett alaprajz elkészítésére, amihez a cég ajándékaként egy bútorozott alaprajzot is kapott.

A hirdetés szövegében rövid, figyelemfelkeltő címekkel kiemeltem a lakás előnyeit, hogy a szöveg gyors átfutásával is rögtön látni lehessen, milyen ingatlanról van szó.

Az első bekezdésében leírtam a főbb paramétereket, a lényeget, így aki mást keres, nem kell végigolvasnia a teljes szöveget. Akit viszont komolyan érdekel a lakás, a szövegből minden információt megkapjon, amire csak szüksége van.

 

Az eredmény:

 

A lakás a meghirdetéstől számított 27. napon megtalálta szerencsés tulajdonosát!
1 hónapon belül, a közel 30%-kal a piaci ár felett hirdetett ingatlan némi alkuval, de még mindig a felső árhatáron kelt el, azonnali készpénzfizetéssel és költözéssel.

A vevő beleszeretett a lakásba, mert meglátta benne a lehetőséget, hogyan alakíthatja ki benne saját életet. Segítséget és ötleteket kapott a színösszeállításokra, a berendezésre és ez segítette őt a gyors választásban és döntésben.

 

 

A Megbízóm véleménye:

 

“Ildikó gyors, figyelmes, együttműködő, munkájára igényes személy. Munkájával tökéletesen meg vagyok elégedve. Ajánlom!”

 

 

Ha tetszett a cikk és szeretnél még több 3D látványtervemet látni, kattints Facebook-oldalamra 🙂

 


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

kettő + tizenöt =